onsdag den 21. januar 2015

Lola Ramona // Tip



Har du et par sko der gnaver ?


Der er rigtig mange, der har problemer med, at disse sko er lidt brede, og lidt høje i hælen, og gerne vil vide hvad man kan gøre ved det !

Jeg ved der er mange inde på Lola Ramona's facebookside der spørger, hvad de kan gøre, og derfor besluttede jeg, at det var på tide at skrive lidt om det.

I Tigeren (eller sikkert alle skoforretninger) kan man købe sådan nogle gelé - hæl - dimser. De koster 10 kr. Dem limer du simpelhen bare fast i din sko - øverst oppe på hælen. Så er den færdig med at gnave..


Hvis du synes at den er for høj i hælen, kan man - også i Tigeren - købe en gelépude, at lægge i hælen. Den gør, at man lige kommer et lille stykke højere op i skoen, og så gnaver den måske slet ikke mere. Dem jeg har i mine sko, er af rusind og købt i Deichmann. De er lidt dyrere end dem du finder i Tigeren - og efter hendes eget udsagn, skulle dem i gelé, være bedre.


Jeg har, som du kan se, faktisk begge dele i mit ene par sko. Og det er skønt, for jeg syntes nemlig også de gnavede lidt vel rigeligt. Men det er slut nu :D

Mine 2 par, er ikke samme størrelse, da det lykkedes mig at bytte det ene par til et nr. mindre. I de "små" behøver jeg ikke at lime en gelépude i, her er det nok med den extra højde som puden giver mig. Så man må prøve sig lidt frem, og se hvad man synes bedst om.

Ideén med at lime en gele-pude fast øverst ved hælen, er en brand god idé - den falder nemlig ikke ud, når man går, og man er fri for plaster, der ikke vil sidde ordentligt, eller man får sat forkert, fordi man lige troede det var der de skarvede.


2 kommentarer:

  1. Det var lige præcis det tip jeg manglede :) jeg har nemlig et par Lola Ramona'er jeg kun har haft på 2 gange af nøjagtig de årsager du nævner, tænk hvis det her ku' hjælpe :) kh Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg det gør Malene. Skriv endelig om det virker :D

      Slet

Tiny Hand Pink Bow Heart