søndag den 29. juni 2014

L'oréal Glam Lights // Lyse striber






ADVARSEL !!! Dette er et langt indlæg - med mange billeder !!

Denne her har jeg fået tilsendt til test fra L'oréal (ligesom 1000 vis af andre piger på facebook), og igår var så dagen, hvor jeg tog mig mod til at komme igang med det.

Det er et sæt til lyse striber. Jeg har, for måske 5 år siden, købt et tilsvarende produkt et par gange og været fuldt ud tilfreds med det. Jeg kan desværre ikke huske hverken mærke eller noget som helst andet, da det var før min blogger tid, og jeg derfor ikke skrev sådan noget ned. Men ergo har jeg konstateret, at det godt kan lade sig gøre, at lave lyse striber selv! Nød lærer jo som sagt nøgen kvinde at spinde ! Jeg har (desværre) ikke mange hundrede kroner at ofre på frisørbesøg flere gange om året - og så må man jo selv igang. Jeg har også, førhen, farvet mit hår i alverdens nuancer med stort held og været super glad for det.

Det er ikke så gode billeder der er taget af dette, men sådan så mit hår ud før jeg begyndte. Helt alm. lys leverpostejsfarvet, vil jeg kalde det. Men lidt lysere de steder hvor det er bleget af solen. (Det har været sat op - det er derfor det ser lidt sjovt ud..)


Dette billede er ca. 1 år gammelt, og ligner meget godt - men måske er det lidt lysere end det. (Hold da op det er vokset godt til :D :D  - men trænger vidst snart til at få klippet spidser !! )


Sættet består af disse ting. 3 produkter der skal blandes sammen, en mini hårvask til efterbehandling, en stor børste til påføring, et par handsker og en vejledning.


3 produkter blandes i den store flaske - rulles mellem hænderne og derefter rystes godt.

Jeg synes det var svært at læse vejledningen. Det stod meget blandet - dansk, svensk, norsk og noget andet, blandet sammen oveni hinanden...

Handskerne er meget små ! Jeg ved godt, at jeg måske har liiiidt store hænder, men det var lige før jeg fik krampe i den ene hånd, inden jeg havde fået handske nr. 2 på..

Børsten som det er meningen man skal bruge til påføring er MEGET bred ! Jeg havde af andre piger hørt, at den var ret svær at dosere og bruge. Men jeg tænkte bare: Det 'da lige meget - så bruger jeg bare fingrene. Men den skulle alligevel prøves. Der er ligesom 3 riller, hvor man skal lægge farven ned i - og så køre igennem håret. Ja goddaw då ! Så sidder der sådan en kæmpe klat der! Nå men jeg prøvede videre, og synes egentlig det gik bedre når jeg havde gjort det et par gange.

Nu er jeg jo så IKKE frisør! Og det kan da godt være at jeg selv skulle ha tænkt tanken. Det gjorde jeg så IKKE !! Men fra man påfører første lag - til man er færdig - går der en rum tid ! Og det vil altså sige: At der hvor man starter - kan det være ret lyst - i forhold til der hvor man ender. Så det ville nok være super smart at gøre det ens i begge sider ! Altså - hvis man starter i venstre pandehår - så skal man LIGE bagefter tage højre pandehår !!! You get it ?? Det havde jeg ikke tænkt på... Så allerede da jeg har stillet uret til foreløbigt 25 min. kan jeg se at pandehåret er PÆNT LYST i den ene side... Måske kan man se det lidt her på billedet (Altså til højre i billedet)


Faktisk, så valgte jeg da der var gået 20 min. på uret, at vaske det ud i den ene side ! (Det var jo så også 20 min. efter jeg var helt færdig med al farven i hele håret!)  Kan du forestille dig det ? Det er lidt svært at vaske det halve af dit hår !! Men det gik. Og så fik den anden side lidt længere..

Men ellers så det sådan ud undervejs.


Indimellem brugte jeg fingrene til at "væde" en tot.

Og sådan ser jeg ud dagen efter.


 Lad bare vær at kigge på min dobbelthage....



Alt i alt, er jeg ikke super godt tilfreds med resultatet. Det er ret lyst (gulligt ? - min ældste søn synes det ligner guld <3 ) i den ene side foran - det kan jeg dække så nogenlunde med at vælge skilningen i den anden side end jeg plejer. Men ellers er det mest bare lyst ! Måske endda mest i pletter !

Ikke de bedste anbefalinger herfra. Men jeg er ikke som sådan skuffet. Det synes jeg er svært, når man har fået produktet gratis!

Klogere ? Det ved jeg ikke - jeg gør det nok igen en anden gang :D

Nu må vi se som dagene går, om det går an, eller jeg skal have fat i en mørk farve til hele håret.

Hvis man er en af de første 100, til at anmelde produktet på facebook, får man en mascara fra L'oreal tilsendt (Hvilke (mascaraer fra L'oréal altså) jeg til forskel fra dette, er Super godt tilfreds med!). Man ved bare ikke om man er en af de første 100. Så man ved ikke om man venter på en mascara, om der ikke er flere, eller om den er gået tabt i posten !! Det er lidt ærgerligt (læs: træls). Synes jeg.

Farver du selv hår, eller får du frisøren til det ? Hvad ville DU have gjort i mit sted ? 

Produktet er sendt til mig fra L'oréal - via et link på facebook hvor de søgte testere.

3 kommentarer:

  1. Jeg bare absolut elsker din skrivestil :-D Jeg kan så godt forholde mig til det der selvironiske udtryk. Skriver du nogensinde om eget liv, uden beauty? Hvis du har en anden blog på sidelinjen, vil jeg utroligt gerne følge med i den også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kathrine <3 - Jeg skriver ldit om det ja - bl.a. har jeg skrevet meget personligt i 2 af mine indlæg - De hedder Bag facaden ;) Men der kommer flere med tiden :D

      Christina

      Slet
    2. Dem vil jeg kikke på med det samme :-D

      Slet

Tiny Hand Pink Bow Heart