lørdag den 17. januar 2015

Få din neglelak til at holde // Topcoats


Jeg støder indimellem på piger, der simpelthen er så træt af at gå med lak, fordi den ikke holder alligevel. Altså - de kommer lak på, og inden der er gået en time, er der kommet chip på, mærker i lakken, eller det hele er tværet ud.

Ja, det kender jeg faktisk godt ! For jeg havde samme problem, indtil jeg fik den rigtige topcoat.

Der findes dog flere forskellige gode. Men ikke alle topcoat, er gode til netop DIG ! Det gælder om, at finde én man er glad for. Og så bare holde sig til den. "If it works... Don't fix it!"

I mange år, brugte jeg en fra Rimmel, der både var basecoat og topcoat i en. Jeg tror faktisk endda jeg lokkede min mor til at købe en også, fordi det var den bedste jeg havde prøvet ! Men uanset, om jeg så lagde lak 2 timer inden jeg gik i seng, og ikke lavede noget der kunne støde neglene, eller andet. Så vågnede jeg op med hakker i lakken, mærker efter mit hår osv. osv...

Kender du det ??? Så har jeg et tip ! (eller flere faktisk)

Det første tip hedder, hurtigtørrende topcoat. Første gang jeg prøvede én, lagde jeg rent sengetøj på, 15 min. efter jeg var færdig !!

Den første "gode" topcoat jeg prøvede var Poshé. Købt på Ebay. Det er jo ikke alle, der lige har lyst til at oprette sig derinde, og købe varer fra det store udland... Men måske kender du en der kan hjælpe så ?
Den er jeg ihvertfald voldsomt glad for. Jeg handler hos en bestemt på ebay, når jeg køber Poshé, og lakker fra både OPI, Essie, og Color Club (hun har også mange andre mærker) hun hedder Beautyzone2007 - og man kan købe Poshé til ca. 50 kr, incl. fragt lige her.

Gammelt billede alert....


På et tidspunkt, kunne jeg ikke finde denne skønne sag på ebay, og tænkte sh*t, hvad gør jeg nu... Men så er det, at mange lakdamer, også sværger til Seche Vite. Og den kan man også købe på ebay - her f.eks. til ca. samme pris. Det eneste minus er, at den ret hurtigt bliver lidt tyk i det. Her kan man så vælge at komme lidt lakfortynder i, eller komme nyt lak i så den bliver "almindelig" igen. Det gør jeg.


MEN... Nu kommer der et virkelig fedt tip, til dem der ikke vil handle i udlandet eller evt. slet ikke på nettet. Man kan nu købe Seche Vite i Matas !! Godt nok koster den ca. 100 kr., hvilket er dobbeltpris af ebay, men det er let, tilgængeligt, hurtigt, og nemt :D Du kan selvfølgelig også købe det på Matas.dk

Sidst jeg købte, valgte jeg at købe en kæmpe refill flaske :p Hvor er det skønt, at man ikke hele tiden skal huske at købe nyt. Det er ihvertfald ikke sidste gange jeg har gjort det.


For nyligt stiftede jeg så bekendtskab med en ny pige i klassen. Glisten & Glow  HK Girl. Den fik jeg med fra Clean Skin da jeg købte mine første PiCture pOlish lakker. Find den her til 79 kr.
Den er sådan set ganske udemærket, men jeg sværger nu mest til Seche Vite eller Poshé.
Men der er jo heldigvis en til hver smag :D


Det var tippet med lækre topcoats. Men... Hvis ikke man lægger sin lak rigtigt, og efterfølgende topcoat. Ja, så hjælper det alligevel ikke en hujende klaphat, at bruge hurtigtørrende topcoat.

For det er super (duper) vigtigt, at man får forseglet neglen ude i enden. Altså på det "frie" stykke negl, også kaldet "tippen".

Det betyder altså... at når du lægger lak, kommer du en klat på neglen, laver et strøg i midten, et til venstre og et til højre - OG SÅ forsegler du nedenom det frie stykke negl - så lakken kommer hele vejen ud over OG nedenom det frie stykke.. You get it? Er det til at forstå ?
Og huske at gøre det, BÅDE med lakken og med topcoaten.

HVIS du har lavet design på neglen. Vil topcoaten somme tider "trække" i designet. Men det kan man komme uden om, ved at lægge en stor klat topcoat midt på neglen, og kun røre ved det. Altså sådan, at din pensel slet ikke kommer i berøring med selve neglen og designet - men kun topcoaten.

Jeg ved ikke om det er til at forstå på den måde jeg forklarer det ? Ellers vil jeg se om jeg kan få lavet en video ? Ville det have interesse ?


2 kommentarer:

  1. Jeg forstår ikke det der med at forsegle det frie stykke negl. Jeg vil gerne se en video ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jeg få produceret Birgitte :D Men det frie stykke negl, er det der ikke "hænger fast" på fingeren ;) Det er det der skal have lak for enden og gerne under neden :D

      Slet

Tiny Hand Pink Bow Heart