fredag den 30. januar 2015

Fælles Fredag // Blobbicure



Først... Jeg er glad for, at Fælles Fredag ikke er en konkurrence, men "bare" en flok glade bloggere der er vild med lak...

Jeg er helt vild med ideén - men det er godt nok svært med al den lak!

Meningen med en blobbicure, er faktisk vådt i vådt.
Så man skal have en gang lak der tørrer på neglen, i den farve man ønsker som "baggrund" - det næste lag, tager man så én negl ad gangen.
Påfør basefarven og lige herefter "blobber" du så den farve du vil have.

Enten kan du lægge en klat lak på f.eks. et stykke plastik - eller gøre som jeg - direkte på neglen fra penslen.

Måske det er nemmere at tage en mindre klat, og påføre med et dottingtool.. Det prøver jeg næste gang. Jeg synes effekten er total lækker :D Topcoaten har krympet lakken lidt, så den er lidt krøllet, men jeg synes man får en idé om hvad det vil sige alligevel :D

Jeg har valgt 2 farver på hver negl. Og at den ene så overgår og går igen på næste negl - lidt som en omvendt gradient-dims.. Eller noget. :D

Som man kan se, ser det lidt klodset ud, fordi der er rigtig meget lak på. Og så har Seche Vite krympet lidt på pegefingeren... Æv. OG trukket i designet på langefingeren. Ringefingeren er bedst, og den eneste jeg ikke lavede om.... Og så kunne oprydningen være pænere ;) ved neglebåndene i siden.

Vil helt sikkert prøve igen en dag, det er en sjov mani. Men altså ikke det bedste I har set fra mig :D Så Nail fail much..

Alle farverne er fra Depend's nye 7-day Hybrid lakker.

Basefarven er den sorte Goth black
Lillefinger: Naturally french og Sand storm
Ringefinger: Sand storm og Poetry in motion
Langefinger: Poetry in motion og Girly joy
Pegefinger: Girly Joy og Mixed berries





Og så lavede jeg lige et lille forsøg mere. Lavet med et dottingtool. Ellers samme fremgangsmåde - lak på - endnu et lag - og dotte prikker i den våde lak. Det bliver lidt for "pænt" i mine øjne...  Men nemmere at have med at gøre, fordi der (i mit forsøg) er mindre lak.



Bunden er Alpine snow og prikkerne er Baby blue eyes, begge fra Appeal4 Autumn/Winther '14.

Husk at kigge forbi de andre blobbere i dag, og se hvad de har lavet :D



7 kommentarer:

  1. Vi kan rigtig godt lide dine boblenegle, altså de første med de forskellige farver :-)
    Meget smukke farver du har sat sammen, det er et helt lille kunstværk :-)
    God weekend fra os .-)

    SvarSlet
  2. Hold nu helt fast, nogle lækre negle! Ser super godt ud, hvor er du bare dygtig til det! :-)

    Kig meget gerne forbi min nye blog ♥ -
    http://thewriter.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
  3. Super flot lavet :-) Du er meget dygtig til det.

    SvarSlet
  4. Jeg er helt vild med din første mani, det ser vildt fedt ud :D

    SvarSlet

Tiny Hand Pink Bow Heart