mandag den 20. januar 2014

YniQ Luxus vatrondeller


Smart i en fart



Jeg bruger efterhånden kun én slags vatrondeller, til at fjerne neglelak med - nemlig YniQ's Luxus vatrondeller. Jeg har skrevet om dem før, og jeg er absolut stor fan. De er jo en lille smule dyrere, end alm. vatrondeller i pose til omkring 6 kr. i f.eks. Bilka. Og når man gerne vil være lidt påpasselig med disse lækre rondeller, har jeg fundet en smart metode til når jeg fjerner glitter lakker. De er jo som bekendt, en anelse næsten umulige at fjerne med alm. neglelakfjerner - og vatrondeller. Jeg hader at de fnuldrer ud over det hele !!.


Så jeg er konsekvent begyndt at bruge ren acetone til glitterlakker.. Ja, ja, i know - at det ikke er så godt og udtørrer en del... Men jeg gør det altså alligevel.

Og så tænkte jeg, at jeg ville vise Jer, hvordan jeg økonomiserer med mine rondeller.. Hvis I altså er interesseret :p








Én rondel, kan deles i 3 stykker 




Så passer sådan en lille rondel-sag lige til en enkelt negl... På med acetone på rondellen, på neglen med vatrondellen, og så et stykke sølvpapir ovenpå. 2 min. ca. og så af igen :) Smart ? Oh yes.. Det er det som mange kalder folie-metoden, eller the foil method.



Og her er lige en lille guide til rondel-klipningen,  i et billede.



HER kan du f.eks. købe en 4-pak til 59 kr. Og det synes jeg faktisk er en god pris :)

5 kommentarer:

  1. Tak for tip! Jeg skulle have en glimmer-lak af tåneglene forleden dag - Det var et helvede!

    SvarSlet
    Svar
    1. JA - det syntes jeg også før jeg fandt ud af dette :D Så lidt

      Slet

Tiny Hand Pink Bow Heart