torsdag den 25. september 2014

Mari Jungstedt - Det fjerde offer // Boganmeldelse.

Endnu en bog jeg havde med på ferie, er "Det fjerde Offer" af Mari Jungstedt.



Og igen er det en af de bøger, som er en serie af flere,  hvor man følger de samme personer. Dem er jeg altså fan af - og når bogen er slut, føler man virkelig at man mangler noget.

Anders Knutas hedder hovedpersonen vi følger. I medgang og modgang! Ikke nok med at han leder efterforskningen, så har han også store problemer på hjemmefronten, og kæmper en kamp i hverdagen. Både med at finde ud af, hvad hans kone, Line, vil - men han har også (forbudte) følelser for sin kollega Karin.

Vi kommer en del tilbage i tid, da det der sker "nu" - har baggrund i noget der skete i 1994.

3 gerningsmænd røver en pengetransport. Samtidig sker et meget uheldigt dødsfald.Som måske har rødder tilbage til 1994?

Da politiet endelig finder røvernes gemmested, har de efterladt den ene sæk med kontanter, og en død mand ! Er det dem der har slået ham ihjel ? Var de uvenner ? Eller er de flygtet hovedkuls, fordi der kom uanmeldte gæster ?

Ja - igen en af de bøger, som jeg har svært ved at lægge fra mig. Og hvor man føler at man kommer til at kende personerne rigtig godt.

Og 5 hjerter ud af 5, får denne også. Den er godt skrevet, den er spændende, og den har en helt anderledes drejning, end man lige regner med.

Jeg håber ihvertfald ikke, at dette er sidste bind i denne serie.



Kender du Mari Jungstedt ? Ellers vil jeg stærkt anbefale hende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart