lørdag den 12. april 2014

Mellisa

Jeg har her i vinter, læst rigtig mange blogs som har anmeldt disse lækre produkter, og har glædet mig til selv at prøve dem. Derfor var jeg også rigtig glad, da Mellisa sendte mig et udsnit af deres produkter.

Mellisa er en familievirksomhed, der fremstiller produkter af primært naturlige og økologiske planteolier og planteekstrakter. De har eksisteret i mere end 20 år, og støtter forsøgsdyrenes værn og økologisk jordbrug. Samtidig støtter de grønne legepladser til børn, i specielt København.

De står selv for processen fra start til slut, og bruger danske og økologiske råvarer.

Man kan købe produkterne i alle landets Matas butikker, i helsekostbutikker og diverse netbutikker.










Håndcremen var selvfølgelig den første jeg tog i brug, og jeg synes den gør et godt stykke arbejde. Den trænger hurtigt ind, holder hænderne fugtet længe, uden at du føler dig klistret. Cremen styrker neglene og tilfører huden maksimal fugt. Den indeholder forskellige økologiske olier og ekstrakter, der gør den stimulerende, blødgørende og nærende. 
Indeholder Økologisk Aloe Vera, Kakaosmør og Mango. 50 ml. Vejl. udsalgspris 69 kr.


Dagcremen har jeg ikke brugt så meget. Af den simple grund, som mange sikkert har læst flere gange, at jeg simpelthen sveder cremen af lynhurtigt. Men den er dejlig at komme i ansigtet, og man føler sig heller ikke her fedtet. Den virker beroligende, helende, genopbyggende og vævsopstrammende. Det skyldes bl.a. indholdet af vegetabilske, økologiske olier samt lægeurterne Arnica, Morgenfrue og Kamille. Denne er til normal og sensitiv hud, og er velegnet til alle typer af sart og sensitiv hud. Og ligeledes kan den bruges til hud der har tendens til røde og tørre områder. 50 ml.
Vejl. udsalgspris 149 kr.


Ansigtsgeleén er for mig, rarere at bruge, da jeg ikke føler jeg sveder den af. Den trænger også fint ind i ansigtet, og lader fint huden ånde. Så man føler sig ikke "pakket ind". Den bruges både til ansigt, og til hals, og både morgen og aften. Udviklet til sensitiv hud, men også meget velegnet til fedtet, uren og hud med acne, pga. planternes desinciverende, rensende og helende effekt. Geleén indeholder planteekstrakter, der gør den karsammentrækkende og virker opstrammende. Den mindsker ligeledes rødme samt lindrer mindre hudirritation.
Indeholder koldpressede olier fra Citron, Appelsin og Skovjordbær
Vejl. udsalgspris 149 kr. 


Fugtmasken er bare OH MY... Virkelig lækker. Man kommer den i ansigtet i et godt lag (renset hud naturligvis), lader det sidde i ca. 10 min. og tørrer så det overskydende af med en tør vatrondel. Første gang jeg brugte den, var en dag jeg havde fri, så jeg skulle ikke nødvendigvis have make-up på. Det betød, at jeg hele dagen kunne gå og nyde at min hud var gennemfugtet. Man føler sig ikke klistret eller stram overhovedet. Jeg tænker at jeg snart vil prøve at bruge den inden sengetid, men alligevel gøre det så tidligt, at det meste er trængt ind, og ikke ender på hovedpuden ! Sikke lækker man vil føle sig om morgenen. Det er et boost til din hud, og huden vil elske dig for en tur med denne her.
Indeholder Økologisk Acai, Gojibær og Arganolie.
50 ml. Vejl. udsalgspris 179 kr.


Skrubbecremen har jeg brugt en 4-5 gange i badet, og den gør også et godt stykke arbejde. Den har fine korn i, som fint og roligt fjerner de døde hudceller. Din blodcirkulation vil øges, og den efterlader din hud naturlig, blød og glat som silke
Indeholder bl.a Økologisk Grøn The, Kamille og Lavendel. 
50 ml. Vejl. udsalgspris 108 kr. 


For alle produkterne kan jeg sige følgende: De minder mig SÅ meget om citronfromage! Fordi de er gule, og fordi de dufter af citron. Nu er jeg jo meget duftfikseret (Hvis ikke du skulle ha opdaget det nu...) så det betyder jo en hel del for mig, hvordan produkterne dufter. De har på ingen måde en dårlig duft/lugt, den er, for mig, bare anderledes, da jeg ikke er vant til at produkter dufter af citronfromage ;)

Og så elsker jeg at produkterne er i en pumpeflaske. Det gør det så meget nemmere at få en passende mængde ud, uden at fedte hele flasken ind i det også. Det er ok at skrubbecremen er i en anderledes emballage, da jeg har den med i bruseren, og hurtigt kan skylle den af, hvis den bliver fedtet.

Mellisa har rigtig mange andre produkter, end dem jeg lige har vist her. Så jeg synes du skulle prøve at gå ind på siden, og tjekke produkterne ud. Hvis man er nybagt mor f.eks. vil du være super glad for at se hele serien af økologiske og uparfumerede produkter til baby.
Desuden har de både body og hårshampoo - og også solbeskyttelse.

Du kan også besøge Mellisa på facebook.

Jeg er ihvertfald fan - er du ?? Skriv endelig hvis du har erfaringer med produkterne.

Produkterne er sendt til mig til anmeldelse. Det er min mening og holdning du kan læse i teksten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart