søndag den 22. december 2013

Dyp og Drej.




Jeg ved ikke om I kender de lakfjernere der kommer i en "dåse" med en pude nede i - og som er fyldt med lakfjerner? Meningen er så, at du kommer en finger ad gangen ned i "dåsen" og drejer et par gange, og så er lakken væk :) Bum.



Jeg fik for et års tid siden en af disse lakfjernere af en veninde. Den er fra Kiko og jeg elsker den! Dagen inden havde jeg købt en i Netto - som overhovedet ikke virkede! Den røg altså bare ud. Men det gør denne her altså. Ned med fingeren, drej 2 gange, og vupti er lakken væk. Og så dufter den dejligt, og det er ligesom om der er en slags olie i også, så fingrene ikke tørrer ud. Og det er altså pænt ligemeget, om du har et par lag alm. lak på, eller om du har nailart på også - den er bare hurtig til at fjerne det. Jeg kører nu på min anden "dåse" fra Dem af. Den gamle, er godt brugt, og man får lidt sorte fingre efterhånden, når man er færdig. SÅ den er døbt MØRK nu, altså bruger jeg den til mørke lakker ;) Og så tørrer jeg lige efter med en enkelt vatrondel med lakfjerner bagefter (Alt det der sidder på fingrene og sådan)



Nu har jeg så i Kvickly, købt en billig Dyp og drje rundt. Den var vidst på bud og kostede 15 kr. Den fungerer sådan set udemærket, puden sidder lidt højt, så fingrene skal ikke så langt ned. Den dufter ikke godt. Lidt af sprit faktisk.. Men den virker ok. Dog skal man liiiige dreje et par gange mere :) Men det er ok hvis du bare har et par enkelte lag lak på - så går det hurtigt nok af.



I den sidste Goodiebox, var der så en dyp og drej fra Matas med. Jeg havde ikke nået at prøve den, da jeg læste om nogle inde i lakgruppen Lakhovederne, (Hvis du også er et lakhoved, kan du trykke på det link jeg har i siden, og komme ind i gruppen :) ) som havde lidt problemer. Én havde nærmest fået allergi på fingrene efter at have brugt den, og en anden havde fået tørre neglebånd. Så nu skulle det altså prøves.

Så jeg havde fælles fredag lak på den ene hånd (Med masser af lak på fra nailart) og bare 2 lag lak og topcoat på den anden. Og jeg så tydeligt forskel. Kiko er bare bedst. Og jeg synes nr. 2 er den billige fra Kvickly. Desværre kommer Matas altså på en 3. plads hos mig. Men den dufter bedre end den billige.... Og jeg synes den er rarere at få fingrene i, end den billige... Måske får de alligevel en delt 2. plads.. Ja - der må være min konklusion :) Nu har jeg jo så også kun prøvet de 2 en enkelt gang. Så hvis jeg ændrer mening, skal I nok få det at vide. :-)



OG HUSK SÅ! Man skal ikke bruge disse fjernere til glimmerlak. Det ødelægger simpelthen puden. Der er der kun en vej - den hårde - eller at bruge foliemetoden :) Altså - væde en vatrondel med lak (Jeg bruger altså acetone) og lægge rondellen på neglen, og pakke fingeren ind i sølvpapir. Jeg sværger til YniQ's vatrondeller, og jeg klipper den over så jeg kun bruger en halv ad gangen :-) Og så huske at vaske fingrene grundigt bagefter (men det gælder jo efter alle neglelakfjernere!!) og så en god håndcreme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart