torsdag den 26. september 2013

Thomas Enger - Blodrus

Det tog mig 3 dage.. (Ja, ja - jeg har ikke lavet så meget andet, da jeg er sygemeldt - og bundet til sofaen..) Men en helt vild god bog, som jeg synes er svær at lægge fra sig.



Vi møder igen Kriminalreporter Henning Juul, som for nogle år siden, mistede sin søn i en brand i lejligheden. Han har det stadig skidt, og har svært ved at tale om det Og det er meget svært for ham at se på billeder af sin søn Jonas.

Denne gang møder vi også Henning's søster Trine Juul-Osmundsen, som er justitsminister. Hun bliver anklaget for, at have forgrebet sig på en ung mandlig politiker, en nat for et år siden. Vi følger hendes kamp, på godt og ondt. Der kommer mange ting frem i medierne, som gør Trine ondt, og ting som slet ikke burde komme frem. Hvor ved de det fra ?? Hvem er det, som vil have Trine fra posten som minister ?? Er hendes journalist bror indblandet ?? Hvorfor taler de ikke sammen ?? Vi følger hende i hendes kamp mod medierne, og hendes tanker der handler om den nat for et år siden.

Vi kommer også ind på plejeområdet, da en ældre dame findes død på hendes plejehjem, og der senere sker flere ting, som kan være forbundet med det.

Det er 3. roman i serien om Henning Juul, og jeg sidder tilbage med følelsen... HVORNÅR KOMMER DEN NÆÆÆÆSTTEEE... Helst lidt hurtigt tak :-)



Så det er det jeg kan lige nu. Læse og drikke kaffe. Mums. Her en lækker hjemmelavet latte - med et skud kanel på toppen :-)

Læser du ??

Jeg er netop gået igang med romanen Jordemoderen fra Hope River af Patricia Harman. Det var en jeg læste om på en blog for måske 3-4 mdr. siden - og jeg bestilte den straks på biblioteket. Og har så først fået den nu - så der var nok også andre der havde hørt godt om den. Jeg er kommet 25 sider ind i bogen, og det tyder super godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart