søndag den 8. februar 2015

Valentines day // Cocopanda.




Nu er der ikke mange dage, inden der er Valentins dag - eller Valentines Day, jeg har valgt at "fordanske" det ihvertfald... Det er noget vi danskere, først er begyndt at gå op i, de sidste par år. Det har altid været en stor ting i USA, og vi er jo mestre til at adoptere højtider herhjemme.

Fra Wiki..
Helligdagen blev indført af Pave Gelasius i 496 e.v.t., og blev opkaldt efter den romerske præst Valentin. Hvem han var, er stadig usikkert. Legenden fortæller, at da Kejser Claudius II beordrede romerske soldater til, ikke at gifte eller forlove sig, trodsede Valentin dette dekret, og fortsatte med at vie unge soldater. Han blev som følge heraf arresteret, sat i fangenskab og senere henrettet ved halshugning d. 14. februar. Den romersk-katolske kirke udnævnte ham efter hans død, til helgen som Sankt Valentin.

Er det noget du fejrer ?

Jeg gør ikke. Måske er det også fordi jeg har været gift i 13 år, og ikke sådan lige har haft "behov" for at gå på dates, eller blive inviteret ud. Jovist - jeg vil da gerne inviteres ud ;) Men jeg håber du forstår hvad jeg mener.

MEN - I år, skal jeg faktisk næsten ud på Valentins dag. Jep. Men ikke med min mand. Men (næsten) Mr. Grey... Eller noget.


Jeg skal i biografen og se Fifty Shades of Grey. Præmieren er nemlig 2 dage før Valentins dag.
Dét glæder jeg mig til, og er simpelthen min valentins date i år. I USA er det faktisk den 14. Februar - Valentins dag - der er premiere på Fifty Shades.

Da jeg er inviteret i biffen af en boganmelder, og det er en smule "arbejds-relateret," (Ihverfald for hende)  idet vi skal mødes før filmen og tale om bogen, og efter filmen, også tale om den, ved jeg, at der muligvis er billeder til avisen indblandet.. Såeh.. Frem med det lækre make-up :D

Der er lige nu store rabatter at hente hos Cocopanda.dk, hvis du mangler lidt at forkæle dig selv med. Her kan du se de tilbud, de har fundet frem til lige netop Valentines day. 

Nogle af de ting jeg lige er faldet for, kan du se her. Denne gang har jeg valgt at linke til de ting jeg skriver om, isedet for at lave en collage. Virker det for dig ? Ellers giv mig et praj, så laver jeg det om til næste gang.

Jeg er f.eks. helt vild med denne blush fra Jane Iredale. Som er lige det, der skal til for at give lidt farve i kinderne. Omend... Det kan være jeg får det alligevel, når jeg har set filmen...

Og denne lækre læbestift fra Youngblood. Synes den har den mest fantastiske farve, og jeg kan faktisk godt lide læbestifter der har en sart, og fin nuance, nu når vi går foråret lidt i møde.

Hvis du alligevel vil have knald på læberne, kan du få denne skønne bærrøde læbestift Kranberry- også fra Youngblood. Den har kolde undertoner og ingen glimmer. Tror måske liiige jeg blev forelsket der !!!

Generelt er jeg ret glad for EOS læbepomaderne - denne Pommegranate Raspberry, måtte gerne bo herhjemme ihvertfald ;) Nogle synes de får tørre læber af at bruge EOS pomaderne, det er ikke sket herhjemme - endnu ihvertfald.. Men jeg har brugt dem i godt 2 år, og har vidst 4 forskellige. Så mon ikke jeg ville have opdaget det nu, hvis det var tilfældet hos mig ? Det tror jeg. Men som det er med alt, er der jo forskel på os alle. Men jeg har ihvertfald fundet ud af, at hvis jeg bruger læbepomade før jeg lægger læbestift, så ser det pænere og "blødere" ud .:D Just et lille tip :)

Masser af mascara skal der til (Altid, og ikke kun til Valentin ;) ). Denne her fra Maybelline - The Falsies, synes jeg personligt, er rigtig skøn, og så er den vandfast. Den giver mine vipper en tilpas mængde fylde, samtidig med at den giver dem lidt længde, uden at klumpe eller drysse. Virkelig god, og med en lækker børste.


Hvis du er til øjenskygge, vil denne jo passe perfekt til Mr. Grey :) - Youngblood Pressed Eyeshadow - Quad Starlet. Den er altså super smuk, og har nogle ret lækre farver, synes jeg. Og den er faktisk nede i halv pris... Jeg har endnu til gode at prøve produkter fra Youngblood, men denne kunne godt få lov at være det første produkt. 

Selvfølgelig skal der noget på neglene den dag, og jeg kunne godt finde på, at have helt sort tøj på, og så knald røde negle.. Denne her er fra Essie, og hedder Olé Caliente, og er en smuk rød, med orange undertoner. (og så sammen med røde læber... Wauw..)

Hvad synes du om Valentins dag ?

 Jeg vil super gerne høre, hvad du skal lave på Valentins dag : D Do tell :D


Indlægget er lavet i samarbejde med Cocopanda - jeg får ikke noget for det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart