onsdag den 28. januar 2015

How to // Striping-tape-gradient

Vil lige vise en lille how to, på min gradient med stripingtape, som var med i Fælles Fredag for nyligt. 



Start med at lakere neglene i den farve du vil have striberne i. Her er det Baby of cadiz. Som du kan se, har jeg ikke lakeret dem heeelt nok - men det kan man ikke se når den er færdig ;) 


Hav lakkerne klar, som du vil lave gradienten med. De lakker jeg har valgt, er Pinky pine, Fire mock, og Foxglowe.


Klip alle tapestykkerne, så det er nemt at have med at gøre. De behøver jo på ingen måde at være lige lange, når du bare tager dem af med det samme. Det er dog en fordel at have de så lange, at de er nemme at få fat i, når du skal have dem af igen.

Sæt dem på neglene, hvor du har lyst. De behøver jo ikke alle at være ens ;)


For mig fungerer det bedst, hvis jeg holder tapen mellem tommelfingeren og pege- og langefinger - så synes jeg det er nemmest at få tapen til at sidde lige.


Så laver du din gradient. på alle 5 negle.


Ligeså snart du er sikker på, at du er færdig med at lakere, trækker du tapen af. Mens lakken er våd. Her skal man også være en anelse forsigtig - og trække tapen af lige, så den ikke ødelægger den våde lak. Jeg bruger en pincet, så jeg ikke ødelægger den anden hånds negle.


Så rengør du fingrene for det massive lakoverskud ;) Jeg synes det er nemmest med acetone (eller lakfjerner), og en lille pensel. Det værste, kan man nu sagtens tage med en vatrondel der er bukket, og vædet med lakfjerner.


Du får det sidste af med den lille tynde pensel. Kom endelig topcoat på. En god klat midt på neglen, sørg for, at penslen kun rører ved topcoaten og ikke neglen - det vil redde din mani fra at blive tværet ud.
Når lakken er helt tør, er der bare en god omgang håndvask, håndcreme og negleolie tilbage, før du er Good to go :D


1 kommentar:

  1. Meget flot og hold da op et tålmodigheds arbejde at få så smukt et resultat :-)
    God fremgangsmåde du har vist.
    Nyd din aften.
    Sonja

    SvarSlet

Tiny Hand Pink Bow Heart