mandag den 22. december 2014

Gæsteblogger // Boganmeldelse


Søde Janni, sætter gang i den første gæsteblogger-tjans, med en lille boganmeldelse :D Jeg kan lige så godt sige det som det er.. Jeg ville ikke have overvejet at læse den, men så læste jeg Jannis anmeldelse... Jeg har fået lyst - men læs med, og se hvad du selv synes :D 

Ordet er dit Janni : D Tak fordi du ville være med. Take it away :D 

Jeg hedder Janni, og er rigtig glad for, at have fået muligheden for at blive gæsteblogger... Jeg har længe overvejet at begynde at blogge selv, men synes det er et kæmpe skridt. Så da tilbudet om at blive gæsteblogger sprang frem, vidste jeg, at jeg måtte tilbyde mig selv. Lysten er ikke blevet mindre, så nu må vi se hvornår jeg tør tage skridtet. 

Jeg er 27 og gift med the one and only, og vi har to skønne drenge. Til hverdag studerer jeg, og bruger rigtig meget tid på frivilligt arbejde. Når jeg kobler fra, er bøger rigtig vigtige for mig, jeg glemmer helt den verden jeg selv er i, og det er bare sååå skønt ind imellem.

Jeg er fast laser på krummes krummelurer, og synes det er skønt med nye input til alt, lige fra tøj, sko, lak og bøger... Jeg er endda blevet Lola fan, efter jeg begyndte at følge med her. 

Raymond Khoury //Den sidste tempelridder



1. søndag i advent, da jeg skulle åbne min pakke, blev jeg mødt af en bog; Den sidste tempelridder og var meget forbeholden, da jeg helst kun læser bøger jeg selv har valgt… Men jeg gik i gang med at læse, og min begejstring steg hurtigt!

Historien finder sted i to tider, i slutningen af 1100-tallet, og i vores tid. Handlingerne i 1100-tallet spiller en rolle for hvad personerne i vores tid må gøre…

En kvindelige arkæolog, overværer et røveri af meget sjældne artefakter fra Vatikanet, som er udstillet for første gang. Dette røveri sætter gang i jagten på flere ting; FBI, CIA og Vatikanet, deltager alle i jagten på den samme ting. Der er helte og skurke, skurke der måske er helte – alt efter hvilket syn man har på religion - og helte der er skurke…

Kærlighed, religion, tro, styrke, godt og ondt, er alle begreber der bliver endevendt.
Desværre er det som om slutningen er skrevet her og nu, fordi tiden udløb, og det er synd… den har den slutning man nok forventer, men en smugle forhastet.

Er du til bøger som Da Vinci mysteriet og engle og dæmoner, er dette helt sikkert en bog du vil elske!

Jeg giver den 4 stjerner, og den eneste grund til det er at slutningen er som den er.  

Tusind tak Janni - jeg håber du syntes det var spændende at være med - jeg er sikker på, jeg sagtens kan finde plads til endnu et af dine indlæg, hvis du skulle få lyst. Og vil klart være med på sidelinien, NÅR du starter din egen blog op :D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tiny Hand Pink Bow Heart